به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیبیسی، با این حال، با احتیاطی که تبلیغکنندگان در همکاری با ایکس به خرج میدهند و متزلزل بودن معیارهای کاربر، آینده X چیست؟ تعیین کمیت دقیق تعداد افرادی که از این پلتفرم استفاده میکنند دشوار است چرا که آماری منتشر نمیشود. اما به گفته چندین شرکت تحلیلی، ایکس به اندازه گذشته مورد استفاده کاربران قرار نگرفته است. دیوید کار، از شرکت تجزیه و تحلیل وب SimilarWeb، گفت: اساساً همه چیز سال به سال کاهش مییابد.
راس گربر، سرمایه گذار توییتر و منتقد سرسخت مسیری که ماسک در پیش گرفته است، گفت این پلتفرم در حال مرگ است: آنچه ایلان ماسک میگوید با واقعیت فاصله دارد. واقعیت این است که توییتر در حال مرگ است و باید آن را نجات داد.
چالش کسب درآمد
چالش بزرگ ایکس در حال حاضر، چگونگی کسب درآمد است. برای دستیابی به این هدف، ماسک از طریق اخراج کارکنان هزینههای خود را به شدت کاهش داده است، روندی که برای کارکنان آزاردهنده بود. توییتر قبلاً همیشه به پول تبلیغات متکی بوده است، اما ماسک سعی کرده است که این پول را با یک جریان درآمد جداگانه مبتنی بر اشتراک تیک آبی که در آن کاربران برای تاییدیه تیک آبی و سایر ویژگیها هزینه ۸ دلاری سالانه پرداخت میکنند، تقویت کند. او اخیراً اعلام کرد که دو سطح جدید از اشتراکهای پریمیوم به این پلتفرم اضافه خواهد شد.
انتصاب لیندا یاکارینو، که قبلاً رئیس تبلیغات NBCUniversal بود به عنوان مدیرعامل ایکس یک نقطه عطف مثبت برای شرکت تلقی میشود که باعث ایجاد فاصله بین ماسک و پلتفرم میشود.
بیشتر بخوانید:
عکس | معامله عجیب آش رشته با ایلان ماسک!
دکتر بن ماردر، مدرس ارشد بازاریابی در دانشکده بازرگانی دانشگاه ادینبورگ، گفت: معتقد نیستم که یاکارینو فضای لازم برای نوآوری در اختیار داشته باشد، بلکه او برای تمرکز بر درآمد سریع کاملا تحت فرمان ماسک است. ماسک میخواهد کارمندان بزرگ فکر کنند. برنامه بلندمدت او برای X بسیار فراتر از یک شرکت رسانه اجتماعی است. او میخواهد X "یک برنامه همه چیز" باشد.
نظر شما